vrijdag 19 april 2013

Update 19-04-2013 de aanhangers van JvH


Update 19-04-2013

Iets over het niveau van sommige aanhangers van Judith von Halle. uit een facebookpagina geplukt











Wolfgang Stadler Hast Du gewußt, daß Prokofieff Krebs hat? Schwer krank. Am Tag, als sein Buch über JvH rauskam - sagt sein Bruder - sei er fast gestorben.
7 uur geleden · Vind ik leuk


Michael Heinen-Anders Mir ist nur bekannt, dass er schwer krank ist. Er hat deswegen auch seinen Vorstandsposten niedergelegt.
7 uur geleden · Vind ik leuk


Wolfgang Stadler Ich hoffe, er lebt noch so lange, daß er das neue Buch über AKE von JvH lesen kann! Ernsthaft: das Buch kann eine Hilfe für ihn sein. Esoterisch und geistig, - auch für die Ausbildung von Wahrhaftigkeit. Judith ist ja wirklich großmütig. Sie sagte gestern, daß sie ihn immer noch als eine Art "geistigen Bruder" betrachtet...keinesfalls als so etwas wie ein "Gegner".
7 uur geleden · Vind ik leuk · 1


Michael Heinen-Anders Ja, das dachte ich mir, dass sie für ihn noch liebevolle Gedanken hegt. Es wäre auch im karmischen Sinne gut für ihn dieses Buch noch zur Kenntnis zu nehmen bevor er stirbt.



Men keuvelt gemoedelijk over de ziekte van Prokofieff en hoopt dat hij voor zijn dood nog het laatste boek van Judith von Halle mag lezen.
Wolfgang Stadler is een heel fanatieke aanhanger, die blind alles geloofd wat ze te vertellen heeft. Hij is degene die al heel wat polemieken tegen Prokofieff op het net gezet heeft.Aardespiegel kopieerde dit dan.
Michael Heinen Anders (*) combineert zijn aanhangerschap voor Judith met het aanhangerschap van Hermann Keimeyer. Dat is een man (HK) die zegt in contact te staan met alle hoge ingewijden zoals Steiner zelf Christian Rosenkreutz, Mani etc. Hij channelt ze niet, maar kan ook gemoedelijk met ze keuvelen in de geestwereld , ze bevragen en de antwoorden zet hij dan op zijn website. Nu een ieder die daar eens rondneust zal snel zien welk gehalte dat allemaal heeft.Sinds kort krijgen deze mensen ook ondersteuning van Wiljan Hoes, die ondergetekende persoonlijk aanvalt en die zich ook al eerder roerde op aardespiegel.. Het is eigenlijk allemaal heel droevig en triest, maar om daarover te zwijgen kan ik niet over mijn hart verkrijgen.Het roept weer herinneringen op aan Nicolaas de Jong en zijn groep discipelen waar ik destijds mee in de clinch lag.


Over het boek wat onder al gerefereerd is de zogenaamde rehabilitatie van Anna Katharina Emmerich zal ik nadat ik het gelezen heb nog eea schrijven. In ieder geval aan de beschrijving (onder update 12-04-2013) kun je al zien dat Judith de drang heeft om AKH te rehabiliteren.
Over AKH schreef ik in 1999 reeds een artikeltje dat op deze website te vinden is. Toen was nog niet bekend wat er nu allemaal bekend is rondom JvH.


Waarom zou je een non die omstreeks 1820 leefde willen rehabiliteren na 200 jaar? De katholieke kerk waarbij ze als non aangesloten was heeft nooit aanleiding gegeven daarvoor. Uit de tekst bij de titel kun je echter al opmaken dat JvH zich stoort aan de door Prokofieff gerefereerde uitspraak van Rudolf Steiner, dat AKH een somnambule geweest zou zijn, waarbij Steiner ook nog opmerkt , waarschijnlijk een
"hele goede " wb het spiegelzien. Later zal ingegaan moeten worden op wat dat spiegelzien dan wel inhoud volgens Steiner.
Waarom stoort het Judith zo dat Steiner zegt dat AKE somnambul was?
Nu als iemand die alle boeken van AKE voordien reeds gelezen had, viel het me op bij de respectievelijk verschijnende boeken van JVH dat haar schouwingen wel heel erg veel leken op die van AKE. Mij bekroop zelfs wel eens het gevoel, dat ze een op een bepaalde passages bij AKE overgenomen had. Een boek van Wolfgang Garvelmann bevestigd dat gevoel nog eens).
In ieder geval lijkt het erop dat JvH zich zo vereenzelvigd met AKE, dat ze vermeende kritiek op de aard van het schouwen van AKE ook op zichzelf betrekt.
Maar objectief gezien is daar geen reden voor. AKE leefde 200 jaar geleden nog in het kali yuga, ze was non en gevormd door katholieken etc. ze kende de antroposofie nog niet etc.
Tussen haakjes haar (ake) boeken lezende ervoer ik haar integriteit ten zeerste, alleen met de kennis vanuit de antroposofie was het mogelijk haar schouwen te plaatsen in de tijd waarin ze leefde. Bijvoorbeeld beschreef ze meermaals bij de kruisgang van Christus, dat als hij viel de keien in de straat waarop hij viel week werden, als het ware smolten. Dat is natuurlijk niet op fysiek niveau, maar wel op etherisch geestelijk niveau zo geweest.
Zo beschrijft ze ook op levendige wijze dat er een eiland ontstond (omhoog kwam) in de Jordaan bij de doop van Christus door Johannes. ze beschrijft zelfs de uitbundige bloemengroei op dat eilandje (winter 6 januari!).. Dat dit niet een fysiek feit was, maar een uitdrukking van de aarde-etherwereld die reageerde op het naderbij komen van de zonnegod Christus is iets wat Prokofieff nu ook in zijn boek over de tijdreizen beschrijft. Dus het blijkt dat fysieke en bovenzinnelijke dingen door elkaar heen lopen. een somnambule kan dat niet goed scheiden. Dus dat is eigenlijk ook de kloe van dit fenomeen. Niet dat het onwaar is, maar er lopen bovenzinnelijke en fysieke dingen door elkaar heen, zonder dat dit onderscheiden of vermeld wordt.
Judith in de 21e eeuw zou wat dat betreft dus beter moeten weten, zeker met de kennis van de antroposofie, waar ze zich veelvuldig op beroept.. Maar ze volgt toch AKE vrij nauwkeurig. Soms doet ze er nog een schepje bovenop. Bij de beschrijving van de bijzondere situatie bij het vinden van het lege grafdoek van Christus op paasmorgen beschrijft ze het volgende: und waere er nicht auferstanden... blz. 152 ze schrijft dan over deze grafdoek (nederlandse versie)


"Es richtet sich wie von Wind getragen auf, schwebt mit dem auffahrenden Christus hinauf- ich betone ausdruecklich: es durchdringt der Stoff des Tuches den Stoff des Felsen, der die Grabhoehle bildet - und fallt nach dem Abschluss des Aufstiegs Christi zusammengerollt zurueck in die Grabnische".


Dus de fysieke grafdoek gaat dwars door de fysieke rotsen van het graf heen volgens JvH. Steiner beschrijft de positie van het grafdoek ook en heeft het dan over een aardbeving (wellenartig) en een windvlaag. (nadere citaten volgen later).


Nu zijn er misschien mensen die zeggen: "en?,Christus deed nog meer wonderen, dus waarom hier niet?"


Dan moeten ze eens lezen wat Steiner te vertellen heeft over het zogenaamde lopen op water van Christus en aan welke verleidingen Lucifer en Ahriman kort na de doop in de woestijn Christus proberen bloot te stellen. Ze willen de kort ervoor in een menselijk lichaam geïncarneerde God verleiden om geen mens te worden als alle andere mensen, maar om met goddelijke magie alles op te lossen (lees zelf de verzoekingen er maar op na). Christus slaat dat echter af, ook later als men hem smaad dat hij gemakkelijk zich van het kruis kan bevrijden dmv goddelijke macht etc. Christus doet bewust afstand van goddelijke almacht en zet helemaal in op de liefde. liefde maakt vrij, macht dwingt en maakt onvrij, zelfs als het goddelijke almacht is. Dus al het magische houdt hij van zich.de mens als opkomende 10e hiërarchie moet juist op grond van vrijheid de liefde ontwikkelen, daar past geen magisch ingrijpen.


Op alle mogelijke manieren wordt er dus gepoogd om zaken te rechtvaardigen die niet te rechtvaardigen zijn. Steiner waarschuwde diverse keren voor de gevaren van visionaire helderziendheid. daarover moet later nog maar eens geschreven worden.

(*) Michael Heinen Anders reageerde naar mij toe, dat hij vind dat zoals hij boven gerefereerd wordt hij niet zo in het zonnetje gezet wordt zoals hij gewild zou hebben, hij vroeg me ter completering om ook te verwijzen naar zijn website. Hij heeft ooik een boek geschreven Nu dat doe ik dus bij deze:
http://michaelheinenanders.jimdo.com/meine-b%C3%BCcher/ tevens voeg ik er nog een link aan toe die meer past bij de conversatie hierboven.
http://www.hermannkeimeyer.de/index.php?option=com_content&task=view&id=696&Itemid=40
Hij is ook zeer ijverig in het schrijven van artikelen voor anthrowiki, die dan zeker niet objectief meer zijn, gezien dat hij erg actief is als aanhanger van zowel Hermann Keimeyerals Judith von Halle.
Hier zo'n boekrecensie van hem, een van de honderd.
En zijn leermeesters, die hem vertellen wat zijn vorige incarnaties zijn:
Michael Heinen-Anders Ich weiß etwas über meine letzte Inkarnation von Willi Seiß (+) und von Hermann Keimeyer. Danach war ich kein Amerikaner, auch kein Engländer, sondern Deutscher. Aber ich war damals kein Anthroposoph.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten